Size bir telefon kadar yakınız
+90 544 642 8090
Dil Seçin
trende

10. Eurasia Rail Fuarı, Demiryolu Sektörünü Ağırlamaya Hazırlanıyor!

01.11.2022
677 görüntülenme
10. Eurasia Rail Fuarı, Demiryolu Sektörünü  Ağırlamaya Hazırlanıyor!

Raylı sistemler sektörüne yönelik olarak Avrasya bölgesinin tek ve dünyanın enbüyük fuarlarından biri olarak bilinen Eurasia Rail, 8-10 Mart 2023 tarihleriarasında, İstanbul Fuar Merkezi’nde 10. kez düzenlenecek.

Uluslararası Demiryolu Araçları, Altyapı ve Lojistik Fuarı – Eurasia Rail, dünyanın önde gelendemiryolu otoritelerini ağırlamak için hazırlıklarına devam ediyor. Bu yıl 10. kezgerçekleşecek fuar, sektör devlerini ve profesyonel ziyaretçileri tek çatı altında toplayacak.

2021 yılında pandemiye rağmen büyük başarı elde eden 9. Eurasia Rail, 16 ülkeden 156katılımcı ve 54 ülkeden yaklaşık 8.000 ziyaretçiyi ağırladı.

Bu yıl ise Fransa, Almanya, İngiltere ve Çek Cumhuriyeti gibi ülkelerden önemli uluslararasıkatılımcıların yer alacağı 10. Eurasia Rail’de şimdiden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, T.C.D.D.T.C.D.D Taşımacılık, Türasaş, Aselsan, Kardemir, CAF, T.C.D.D Teknik, Durmazlar, YapıMerkezi, WAGO, Plasser, Nexans, Voestalpine ve Siemens gibi sektörün önde gelen firmalarıyerlerini aldılar.

Eurasia Rail’in bu yıl 10. yılını kutlayacağını belirten Fuar Direktörü Semi Benbanaste, şöyledevam etti:

“Türkiye’nin özellikle son 20 yılda ulaştırma ve altyapıda kaydettiği ilerlemenin yanı sıra sonbir yılda demiryolu sektöründeki atılımları da Eurasia Rail’in mevcut konumunu güçlü birşekilde desteklemektedir. Fuarın gerçekleşmesine 4 aydan fazla bir süre olmasına rağmen,Satış Departmanımıza yapılan başvurular, tüm zamanların en yüksek katılımcılı Eurasia Railfuarına hazırlandığımızı gösteriyor.

Demiryollarında Gerçekleştirilen Atılım Artarak Sürecek

Son 20 yılda Türkiye’nin ulaştırma ve lojistikteki 100 yıllık altyapı ihtiyacının, 183 milyardolarlık yatırımlarla giderildiğini belirten Benbanaste, demiryolu atılımının, yeni hedeflerlegelişeceğine vurgu yaptı. Benbanaste, sözlerine şöyle devam etti:

“Marmaray ile, Asya ve Avrupa kıtaları denizin altında kesintisiz bir biçimde demiryolu ilebağlandı. Nitekim Çin’den yola çıkan, Marmaray aracılığı ile Avrupa’ya ulaşan ilk yük treniChina Railway Express, Kasım 2019’da ülkemizden geçerek Çek Cumhuriyeti’ne vardı.Demiryolu yük taşımacılığında diğer önemli yatırım Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu oldu;Türkiye’nin demiryolu yük taşımacılığındaki pozisyonu güçlendi. Nisan 2022’de kamuoyunaduyurulan 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı ise, Türkiye’nin demiryolu vizyonunu net birbiçimde ortaya koydu.”

Yolcu taşımacılığında ise Türkiye’nin yüksek hızlı tren yatırımları ile önemli mesafe kat ettiğinibelirten Benbanaste, 2003 yılından bu yana 8 ilin yüksek hızlı tren hattı ile bağlandığını,2053’te bu rakamın 52’ye çıkmasının planlandığını söyledi.

270 Milyon: 2053’te Yıllık Yolcu Trafiği Hedefi

Nisan 2022’de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın kamuoyu ile paylaştığı 2053 Ulaştırma veLojistik Ana Planı’na göre, Türkiye’nin yolcu ve yük taşımacılığında demiryolunun payı artırılacak.

Hali hazırda yüzde 1 olan demiryollarının yolcu taşımacılığındaki payının 2053’e kadar yüzde6,20’ye, 19,5 milyon olan yıllık yolcu trafiğinin ise 270 milyona ulaşması hedefleniyor.

Bakanlık, 2023 yılı için 55 milyon ton yük taşınması hedefini, 2053 yılına kadar 7 kat artırmayıplanlıyor; böylece 2053 yılında 448 milyon yük demiryollarıyla taşınacak, demiryollarınınlojistikteki payı yüzde 21,93 ile Avrupa ortalaması üzerine çıkacak.

Bu hedeflere 2053 yılına kadar 6.196 kilometre hızlı tren, 1.474 kilometre konvansiyonel, 622yüksek hızlı tren ve 262 kilometre çok yüksek hızlı tren hatları olmak üzere toplamda 8.554kilometrelik hattın tamamlanması ile ulaşılması öngörülüyor.

Bunun için de demiryolu yatırımlarını da kapsayacak şekilde ulaştırma ve lojistik alanınatoplam 197,9 milyar dolarlık yatırım yapılması planlanıyor.

Demiryollarında gerçekleştirilen atılımı şehir içi raylı sistemlerde de sürdürmeyi hedefleyenTürkiye’de, şu an toplamda 12 ilde 811,4 kilometre uzunluğunda şehir içi raylı sistem hattıişletme altında bulunuyor.

Yeni Nesil Tasarımlar ve Teknolojiler Eurasia Rail’de Tanıtılacak!

“Avrasya bölgesinin tek ve dünyanın en büyük 3 demiryolu fuarından biri” olan EurasiaRail’da fuar ile eş zamanlı gerçekleşecek konferanslarla, en son yenilik, gelişme veteknolojiler ile sektör yatırımları gündeme taşınacak.

3 gün boyunca fuarla eş zamanlı olarak gerçekleşecek etkinlik programı kapsamında bu seneEurasia Rail, sektörel iş birliklerine, ticari ortaklıklara, uluslararası antlaşmalara, ulaşımaraçlarında yeni nesil sistemlere ve teknolojilere, başarı hikayelerine ve pazarlamastratejilerine, yönelik oturumlara ev sahipliği yapacak.

Eurasia Rail, ülkemizin demiryolu ve raylı sistemlerde son yıllarda gerçekleştirdiği devrimniteliğindeki atılımları dünyaya güçlü bir biçimde sergilemek, sektörün de öncü aktörlerininteknoloji odaklı Ar-Ge yatırımları ile geliştirdiği inovatif ürünleri tanıtmak adına sektörel bilgive deneyim paylaşımı konusunda önemli bir platform sunuyor.

Raylı sistemler sektöründen artırılmış gerçeklik, otonom robotlar, siber güvenlik, 3D baskı,simülasyon teknolojileri, BIM ve enerji verimliliği çözümleriyle sektöre damgasını vuran start-up’lar ise sektöre son gelişmeleri tanıtacak.